Sem óriás, sem nagyon bátor nem vagyok. Mégis tenyerembe hajtják fejüket, s úgy érzik, máris nyugodtabb a világ. Nem tudom őket megvédeni szinte semmitől. Mellettem gurult le motorral a lépcsőn az egyik, esett neki az asztalnak a másik... pár perc, 1-2 óra, néhány nap alatt múló sebek. Mindentől óvom őket, amitől kell, amitől lehet, mert lelkük sebeit hosszú évek sem gyógyítanák. Ezért kacagunk, ölelünk, simítunk, hallgatunk, dalolunk. Türelemmel kérünk újra, meg újra. Ezért kapunk valami égi hatalmat, mikor átadjuk testünk óvó rejtekéből e világnak őket,hogy óriások lehessünk mi anyák. Tenyerünk varázsporral teli, ágyak alatti szörnyek és mindenhonnan előkerülő fájdalmak eltüntetésére.

csaladunk.jpg

Nem is értem miről írtam, míg nem voltam anya. Hisz ez az a tudás, mely átalakított határokat, korlátokat, hitet és jövőt. Valaki más lettem. Valaki, akinek szappan buborékai ha szállnak: még-még kiálltással -  nem tudnak soha elegen lebegni a levegőben. De körülnézek és látom, hogy sok ember van még ki e tapasztalat előtt, vagy túl ezen, a szülői lét titkára várva, vagy nyugodt pillanataira vágyva örömmel fogadna egy lélekbuborékot. Rég nem írtam géppel. Mostanában kézzel írtam, egész el is szoktam már tőle. De többen kérték, többen kérdezték, s úgy érzem elfér még egy fél világ a tenyeremen.

Kézzel írtam, talán mert kézzel írni alkotás, s most csupa ilyen dolog szállt meg. Origamizunk, gyurmázunk, homokvárat építünk, festünk lapokat vagy tojásokat. Kartondobozból, vagy bármiből álmodunk játékokat... mert most jobban vonz, ami test és vér. Igen, belőlünk vannak ők, s mégis csak akkor mieink mikor nyújtják kezüket, mikor maguktól dobják a puszit, vagy csodáló tekintetük bátor óriásként szemlél minket. Mi már mindig az övék leszünk. Egyre messzebbről szemlélve tenyerük növekedését. Most puszta létünkért ölel kis karjuk. Tenyerünkbe hajtják fejük, tenyerünkbe, melybe belerajzolta már egy nálunk sokkal nagyobb valaki, hogy meddig tart e földi biztonság: az anyakar.

A bejegyzés trackback címe:

https://hetkoznapibuborek.blog.hu/api/trackback/id/tr8512455139

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása