Mindaz, amit valaha nekem meg akartak tanítani: „hogy kérem szépen itt van leírva, tessék megjegyezni” –eltűnt. Ha csak nem az ötös az indexben, de esküszöm semmi nyoma nincs. Csodálom is azokat a koponyákat, akik évszámokat, helyeket, vagy bármi lexikálisat úgy tudnak, mint én a túró puffancs receptjét. Na igen, de azt már százszor megcsináltam és véletlenül sem bemagoltam. Ha már itt tartunk, a miért kell neked mindent százszor elmondani kisfiamnak szerintem ezért sincs értelme. Nem kell ötször sem elmondani. Ugyanazt, ugyanúgy példa nélkül semmiképp. Mindaz, amit megéltem, szagoltam, éreztem, sütöttem, főztem, láttam az enyém. – Hisz anyanyelvünket sem írjuk, magoljuk csak élünk benne, ismételjük, játsszuk, énekeljük s mégis néhány év alatt felsőfokon tudjuk. De jó lenne minden nap megélni valamit a gyerekekkel! Anyagokat, formákat – nem műanyagot – élőlényeket, patakokat, családot, hitet... Prevenció? Nincs prevenció... más utak közös megélése van, ami miatt nem érdemes letérni egy ismeretlenre, egy veszélyesre, vagy amire mindig vonzóbb lesz visszalépni. Nehéz ez persze, kreatívnak, lazának, semmiképp sem oktatónak lenni. Ha mindig oda léphetnék, hogy látod, simi, s nem kiabálnék át a tűzhely mellől a kis asztal túl oldalára, hogy ne húzd a haját! Ha mindig odaülhetnék mellé, s mindig lenne egy jó ötletem unalom, fáradság, szomorúság, frusztráltság esetén. A legnagyobb kacagások,  legjobb pillanatok mindig abból születnek, mikor elvagyunk mint a befőtt, mikor elfelejtek minden tanultat és versikéket éneklek a tevékenységekről, amit végzünk. Mikor vicces hangon, érdekes grimasszal sikerül elmondanom, ha már mindenképp mondanivalóm van. Egyébként én mondom, csak énekelni érdemes. Mindent megírtak, amit tudni kell.

A bejegyzés trackback címe:

https://hetkoznapibuborek.blog.hu/api/trackback/id/tr8112886284

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása